Primary school

De basiscursus gehoorzaamheid, de ‘Primary school’ , is voor pups die de puppycursus kindergarten hebben afgerond en voor alle pubers en herplaatsers die nog geen basiscursus gehoorzaamheid hebben gedaan.

Doelstelling van Primary School is drieledig.

1. Werken aan de band tussen baas en hond.
  2. Inzicht geven in het gedrag en leervermogen van de hond.
  3. Aanleren basis gehoorzaamheidsoefeningen.

Tijdens deze gehoorzaamheidscursus leren we de honden basis vaardigheden als lopen aan de lijn zonder trekken, hier komen, en af en blijf. We leren baasjes hoe honden denken, hoe we basisvaardigheden aan kunnen leren en hoe we alle oefeningen shapen tot een perfect plaatje.

Daarnaast is het belangrijk dat een hond het leuk vindt om met het baasje aan de slag te gaan. We letten heel veel op de motivatie van baas en hond. Leuke speelse oefeningen, spelletjes en stapels koekjes en geduld maken een hecht team van baas en hond.

Primary School bestaat uit 10 lessen en wordt afgerond met een examen.

Wat wordt beoordeeld:

1. Lopen aan de lijn zonder trekken maar met aandacht.
  2. Hier komen.
  3. Aan de voet.
  4. Af en blijf.
  5. Zit en wacht
  6. Tandjes kijken
  7. Laten betasten
  8. Gedrag van de hond.
  9. Baas/hond band

De hondenschool die je niet aan het lijntje houdt.